Věci, které se u nás lavinovitě rozšířily

Před několika lety se příliš mladých lidí o módu nezajímalo, ale s příchodem nových hudebních interpretů a vlivů zahraničí se to postupně začalo měnit. Začaly se otevírat ať už kamenné nebo internetové obchody zaměřené převážně na mladé lidi, které prodávaly věci pro většinu lidí doposud neznámé.

Menší skupina lidí začne něco nosit, ale postupem času se to dostane i mezi tu zbylou většinu a najednou věci přijdou o svou unikátnost. Uvedu 8 věcí, které jsou toho u nás jasným příkladem.

1. Snapbacky – Mitchell and Ness

Cca před třemi roky vtrhly na náš trh, do té doby jsem v nich skoro nikoho neviděl, ale otevřením internetové obchodu, který se na ně specializoval (a stále specializuje) se to změnilo o 180 stupňů. Největší úspěch sklidil rozhodně tým Chicaga Bulls, který se i nejvíce padělá.

2111 2110

 

2. Značka Obey

Cílem značky bylo a je bojovat proti médiím a propagandě, ale to velké procento lidí vůbec neví a bere Obey jen jako slogan. Ovšem tento ‚slogan‘ se celosvětově rozšířil a dostal se i k nám. Nejvíce se ujaly snapbacky a mikiny. Jelikož u nás není tolik obchodů, které by tuto značku prodávaly, tak si ji lidé museli obstarat nějak jinak – ze zahraničí. A kde konkrétně? Přece na Ebayi.
Nejen, že původní myšlenka značky ztratila zcela smysl, ale zároveň značka začala přicházet o peníze, protože s velkou vlnou zájmu přišla i velká vlna padělků, které se začaly hojně prodávat.
Také se u nás objevují obchody, které si ze značky dělají srandu a prodávají trička s nápisem ‚OYEB‘.

2114 2113 2112

 

3. Boty Supra

Než boty Supra začal nosit Justin Bieber, tak byly v Česku téměř neznámé a daly se vidět jen na malém množství lidí. Ovšem, jakmile v nich začal Justin veřejně vystupovat, tak se opět všechno změnilo. Svým vzhledem, konkrétně model Society vyvolal velký rozruch. Někdo je bral jako boty na snowboard, jiní zase jako něco futuristického. Každopádně, výsledek byl spíše pozitivní, a tak se zanedlouho dostaly boty i k nám. Zájem neustále rostl, jak u nás, tak i v zahraničí.
U nás v nich začali vystupovat mladí interpreti, což vedlo k dalšímu rozšíření značky.
Před několika lety se u nás značka Supra dala těžko sehnat a dnes? Najdete desítky obchodů, které věci od této značky prodávají.
A jak už to bývá, tak se samozřejmě dostavily i padělky, které můžete sehnat přímo i u nás a nemusíte hledat na Ebayi.2119 2118 2117
2115

 

4. Boty od Nike – Air max 90, Air Force one a Rosherun

Tenisky Air max 90, které jsou řazeny mezi běžecké boty se začaly před několika lety pro menší sortu lidí stávat běžnou denní obuví. Jak to již bývá, tak se nejdříve dostávala vlna kritika, ale s odstupem času se pro lidi, které je hodnotili negativně staly nepostradatelnou součástí botníku. V posledních měsících se nejvíce začaly šířit padělky Nike Air max Hyperfuse – více v mém starším článku, který si můžete přečíst zde.

Stejně jako k nám přišla vlna bot od značky Supra, tak přišla i od značky Nike,  mluvím konkrétně o modelu Air Force One, s tím rozdílem, že Supry už nejsou na každém rohu, jako tomu bylo dřív.  Ale model Air Force One se pořád drží a nevypadá to, že by tomu mělo být v příštích letech jinak.

Rosherun – jednoznačně nejčerstvější model z těchto tří, který největší boom zažil tento rok. Je to z mnoha důvodů, prvním je, že tento model začali nosit lidé, kteří určují trendy a jsou vnímáni tak, že vše, co nosí musí být dobré. Dalším důvodem je, že boty nestojí žádnou drastickou sumu a tím třetím je pohodlnost.
2131 2132 2133 2134 2135 21361025 1039 1887

5. Tepláky

Jak jsem psal v jednom z mých prvních článků, (přečti si ho zde) byly doby, kdy se tepláky braly jako něco, co se má nosit doma nebo na zahradu, ale v posledních letech se stal přesný opak. Už v nich můžete potkat téměř kohokoliv a kdekoliv. Především se jedná o mladé lidi, kde si myslím, že je opět vliv Justina Biebera, který začal nosit tepláky Chachi Momma.
2137 2138 2139 2140

6. Boty Jordan

Hlavním důvodem rozšíření Jordanů u nás je podle mě otevření Footlockeru v obchodních centrech. Stejně jako tomu bylo se značkou Obey, tak si je lidé začali bezmyšlenkovitě kupovat, aniž by si zjistili, co to je za boty.

2141
2143
2145 2146

 

7. Merch – mikiny, trika

Jasně, lidé si merch od svých oblíbených umělců kupují už nespočetně dlouho, ale v posledním roce jsem zaznamenal neskutečný nárůst, nejvíce v oblasti mikin a trik. Teď mluvím převážně o věcech od Ektora, Majka Spirita, Rytmuse, Hypna, Yza a Archetypu.

2176



2171

2170

2174

2172 2173

2175

8. Kulichy s nápisy

Pro mě naprosté zlo. Minulou zimu to vypuklo ve velkém a jak už opět začíná teplota klesat, tak se kulichy nezastavitelně vrací. Mám na mysli kulichy, které seženete na každému rohu, což vede k tomu, že jste půl hodiny v centru Prahy a za tu dobu potkáte 20 holek se stejným kulichem.
2179 2178 2177

Pokračování zítra na ulici.

 

Comments are closed.