Chyby začínajících značek

Móda se u nás stává stále důležitější částí kultury. Čím dál více lidí se zajímá o dění ve světě módy, nejnovější trendy, zajímavé kolaborace a release. Důkazem, že toto povědomí a zájem neustále stoupá jsou akce, které se už u nás pravidelně konají, ať už jde například o Fashion Week, Teniskology (zatím dva ročníky) nebo třeba Fashion Deala.
Tento vzrůstající zájem je podle mě super, protože se díky tomu do naší malé republiky dostanou kousky, které byly pár let zpět nereálné (viz Yeezy – Footshop).
Dost lidí se snaží do módy všelijak proniknout, jako nejsnazší cesta se asi jeví založit si značku. Nijak tuhle cestu neshazuji, jen mi přijde, že to začalo dělat až moc lidí a většina těch věcí vypadá až moc stejně, ale zase nechci házet všechny do jednoho pytle.

Sepsal jsem 4 chyby, které podle mě dělá většina lidí, kteří se rozhodnou založit si vlastní značku.

Originalita
Během posledních dvou let se rozmohl trend, zakládat si módní značky, na tom by nebylo nic špatného, jenže to všechno vypadá více méně jak přes kopírák. Pokud jsem si založil značku, o které vím já plus pět mých spolužáků, tak je naprostý nesmysl začít tím, že na čistá obyčejná trika natisknu název značky, kterou nikdo nezná. Tohle můžou dělat značky, které jsou známé a lidé chtějí ukázat, že je nosí. S novou neznámou značkou by měly přijít i nové věci, originální střih, prémiové materiály, originální designy nebo tohle všechno dohromady.

Neochota investovat (Hlavně si založit značku a tím to končí)
Stojím si za tím, že prvotní impuls k založení značky by měl být ten, že chci produkovat věci, které nějak reprezentují mojí osobu a dělám to, protože mě to baví, ne proto, že chci hned vydělávat milióny. Dnes mi to přijde přesně naopak. Založím si značku, protože to teď letí a myslím si, že to samo z ničeho nic začne vynášet. Nejsem ochotný investovat ani o korunu navíc do věcí, které vytváří tvář mé značky. Samotné oblečení je jedna část, druhá, neméně důležitá je prezentace. Vlastní doména a propracovaný design webu je naprostý základ, který působí mnohém lépe a důvěryhodněji, než když využíváte předem vytvořené šablony, kvůli kterým pak máte v názvu e-shopu jméno stránky, která vám tu danou šablonu poskytla.

Lookbook
S předchozím bodem souvisí i tento. Udělat propracovanou kolekci není nic lehkého a je za tím hodně práce a proto je obrovská škoda zahodit všechnu tu práci kvůli tomu, že chci ušetřit tisícovku navíc. Kvalitně nafocený lookbook, který nějakým způsobem vyjadřuje myšlenku vaší kolekce by měl být naprostou samozřejmostí. Jako zákazník chci vidět, jak na někom jiném oblečení vypadá, abych si mohl udělat představu, jak by asi mohlo vypadat na mně. Vyfocené triko na ramínku mi moc neřekne.

Přístup – péče o zákazníky
Velké firmy jako Nike či adidas dostávají každou minutu nespočet dotazů a není možné odpovědět hned a všem. Jako malá začínající značka bych si měl uvědomit svou pozici, a tak s každým zákazníkem jednat, co nejlépe a snažit se mu zodpovědět všechny dotazy. Někdy to může být zdlouhavé až otravné, ale výsledek to přinese. Asi ne hned druhý den, ale doporučení od známého je pro vás nejlepší reklama a tohle jednání vám ji zajistí.

Comments are closed.