Jak být produktivnější – tipy

Občas jsou dny, kdy neudělám skoro nic, někdy je potřeba si odpočinout, ale většinou mě to štve, protože chci pořád dělat něco, co má nějaký smysl a někam mě to posouvá. Jsou mraky motivačních článků a knih, které radí, jak nakládat s časem, jak být úspěšnější a produktivnější, atd.., ale je to psáno dost obecně, a tak jsem si řekl, že napíšu pár svých tipů, které mám ozkoušené a fungují k tomu, abych byl produktivnější a došel k požadovaným výsledkům.

1. Plánování
Vzpomínám si na období před maturitou, pořád jsem oddaloval učení, nepřikládal tomu velkou váhu (taky jí to nemá, ale je potřeba to udělat) a furt mi přišlo, že je to poměrně daleko, ale z ničeho nic se čas překlenul a zbýval mi měsíc, tuším. Většinu věcí nechávám na poslední chvíli, jednak, protože jsem línej a zároveň, protože mi vyhovuje práce pod tlakem.
Za poměrně krátkou dobu jsem se musel naučit poměrně dost věcí. V jednu chvíli mi to přišlo nereálné, protože jsem nevěděl, co dělat dřív, až to třeba dospělo do fáze, že jsem nedělal nic.
Co mi ale pomohlo byly lístečky, na které jsem si psal program/plán věcí, které musím následující den udělat, včetně časů a posloupnosti, jak budou po sobě následovat. Jasně, že ne vždy jsem se toho 100% držel, ale byl to určitý model, který někam mou práci směroval a myslím si, že to je určitě jeden z důvodů, proč jsem maturitu udělal na první pokus a docela i s přehledem.

2. Vstávání
K prvnímu bodu se dost vztahuje i ten druhý.
Když potřebuji řešit nějaké důležité věci, nejvíce mi vyhovuje začít to dělat od rána. Zaprvé mi to po ránu více myslí a zadruhé to budu mít dříve hotové, takže zbytek dne budu mít volno a nebudu se muset zatěžovat myšlenkami na to, co ještě musím udělat. Když se vrátím k příběhu s maturitou, tak jsem většinou vstával kolem 8 a půl deváté (výjimečně dříve). Tenhle čas jsem zvolil v ohledu na to, kdy chodím spát. Nastavil jsem si to tak, abych se „dobře“ vyspal a zároveň nezaspal většinu dne. Je sice super vstát extrémně brzo, abyste měli celý den před sebou, ale pak jste tak unavení, že nakonec vaše práce je úplně k ničemu, takže je dobré to zase nepřehánět.

3. Čistý stůl
Uklidit si vaše pracovní místo, v mém případě stůl v pokoji je taky určitě jeden z faktorů, který vám může pomoci zvýšit produktivitu. Když to opět vztáhnu na sebe, prostředí, ve kterém pracuji má vliv na mou náladu a logicky dosahuji lepších výsledků, když mám dobrou náladu a tu mám, když jsem v příjemném prostředí – uklizené, čisté, uspořádané.

Sepsal jsem tři, pro mě asi nejzásadnější tipy na zvýšení produktivity, které mi pomáhají k tomu být produktivnější a budu rád, pokud i nějak pomůžou vám. Klidně mi do komentářů napište, jaké tipy máte vy.

Comments are closed.