First time in Karlovy Vary

Většinu prázdnin jsem strávil v Praze, tak jsem si říkal, že by bylo dobré se aspoň takhle ke konci někam podívat a nějak hezky to uzavřít, a tak jsem si s přítelkyní udělal čtyřdenní výlet do Karlových Varů.  Z Prahy je tam skvělé dopravní spojení, doporučuji ale spíš jet autem, protože jedete jenom rovně a po jedné silnici, takže se nemůžete ztratit, maximálně až přímo ve Varech, ale to záleží, kde budete ubytovaní.

Most of the time during the holidays I spent in Prague, that is why I decided to have change in the end and went with my girlfriend on 4days trip to Carlsbad.

My jsme celé 4 dny strávili v hotelu Imperial, který vypadá jako zámek z nějaké zahraniční pohádky a zároveň jako sídlo, ze kterého se řídí celé Vary, protože je neskutečně obrovský (jak hotel, tak i jeho areál) a od okolních hotelů a domů si nechává odstup, takže je v něm absolutní klid. Stejně jak je rozlehlý areál a hotel, tak jsou i pokoje v něm. Měli jsme pokoj ve třetím patře s balkónem, ze kterého byl krásný výhled na místní přírodu. Na pokoji jsem nebyl moc často, hlavně ráno a večer, zato kde jsem ale trávil hodně času byla restaurace, která spadá pod hotel a nachází se v přízemí. Snídaně, obědy i večeře byly podávány ve formě rautu a na výběr bylo snad všechno, takže jsem si jednak dával jídla, která znám, ale taky jsem trochu experimentoval. Co jsem tak vypozoroval, tak mnoho lidí sem jezdí na ozdravný pobyt a od lékaře mají vytvořený jídelníček a tomu i trochu odpovídalo složení rautů, takže nejvíce nezdravé jídlo tady byl dezert, který bylo možné si vzít po každém jídle. I přesto, že se tu vařilo zdravě (já nijak extra životosprávu nedodržuji), tak jsem se vždy skvěle najedl a možná jsem tu i pár kilo přibral 🙁 Dopoledne a odpoledne jsme s přítelkyní trávili ve městě a do hotelu jsem se vraceli až večer. Jako perfektní relax nám sloužilo wellness, kde jsme trávili každý večer po celém prochozeném dni. Wellness není hlavní lákadlo tohohle hotelu, což je super, protože tam vždycky bylo skoro prázdno a mohli jste si v klidu zaplavat a ne se s někým mačkat. To kvůli čemu sem asi většina lidí jezdí jsou masáže a různé léčebné procedury. V suterénu je asi tisíc místností, ve kterých se dělají masáže, horké koupele, rehabilatace…já vyzkoušel celkovou masáž, na které bych byl nejradši ještě teď. Jak se samotným ubytováním, tak i s profesionálním a vstřícným přístupem personálu jsem byl naprosto spokojen a určitě se sem zase někdy rád vrátím.

We spent all 4 days in Hotel Imperial, which reminds me of a castle from fairytales and at the same time a rezidence from which the whole Carlsbad is controlled from. In general it is enormously spacious (hotel and areal) and there is absolute peace in it. Same size as a hotel and areal are the rooms inside. Ours was in third floor with balcony that had a beatufiul view at local nature. However we didn’t spent a lot of time in the room, because there was a restaurant with wide selection of food and that is where we spent most of our time. Breakfasts, lunches and diners were served in form of a raut. Selection was really wide and I tried classical food which I am used to eating but I also experimented little bit. What I noticed was that many people used this hotel as a healing stay. They had their menu prepared by the doctor which influenced the served food. Probably the most unhealthy food there was a dessert, which you could take after every food. Nevertheless, the food was healty ( I don’t care about food regime so much), and I am sure that I gained some kilos from this stay. During mornings and afternoons I was with my girlfriend in the city, and we were returning to the hotel in the evening. Perfect relax for us was spa in which we spent almost every night. However wellness is not the main reason why so many people go here and that is what I find really cool, because most of the time it was more less empty and you could swim and relax as much as you wanted. I believe that the reason why so many people go here are massages and therapeutic procedures. In the basement there’s almost thousands of doors where you can get a massage, hot bath, rehabilitation or procedure of your choice. With my girl we tried the whole body massage and it was absolutely marvellous and relaxing, I would like to experience it every day. I was wholly satisfied with the accomodation and with the professional and friendly personnel. And I sincerely hope to be back soon.

Myslel jsem si, že když už je konec sezóny, tak se to i odrazí v počtu lidí ve městě, ale všude byly návaly, moc tomu ani nepřidalo to, že jsme ve Varech byli zrovna v době, kdy tu probíhal triatlon, o čemž jsem se dozvěděl záhy. Také tu v té době probíhalo natáčení nějakého Asijského seriálu. Město samo o sobě je nádherný, elegantní, baví mě ta architektura a  nádech, díky kterému se cítíte, jak kdybyste už ani nebyli v Česku. Na každém rohu je restaurace, obchody se suvenýry nebo nádobami, do kterých si lidi točí zdravé prameny a že si je tam točí fakt skoro každý. Já jako pravej buran z Prahy jsem tam chodil s Colou, ale aby se neřeklo, tak jsem si dal alespoň lázeňské oplatky.
Co mě překvapilo, že snad každý druhý obchod prodává rádoby highfashion značky nebo je tu hodně obchodů, které prodávají věci vypadající jako Gucci, Balenciaga či Air Maxy..atd (takové ty nejznámější siluety) a chtějí za to šílené částky, například 6000,-kč byla cena bot, které se tvářily jako sneakers od Balenciaga.  Překvapilo mě, že jsme tady narazili na samotný obchod New Balance, což není úplně obvyklé, dále jsou tu obchody, které prodávají přímo jen Kenzo či Versace, většinou ale starší kolekce. To nemění nic na tom, že ty cenovky jsou posazeny hodně vysoko, stejně jako většina věcí ve Varech.

I thought that in city will be less people, because it’s the end of the turistic season, but people were surprisingly everywhere. In Carlsbad was ongoing a triathlon during the time of our stay, and also some Asian movie was being recorded there.
My feelings from the city are pleasant, the city is beautiful and elegant, I like the architecture and the feel that you get is like that you are not in the Czech republic anymore. On every corner there are restaurants, shops with souvenirs and specific cups from which people drink hot streams. The hot streams can be found almost everywhere, but we did not tried them, instead we had „Spa Wafers“, which you can find in many different tastes.
I was surprised because every second shop was selling „high fashion“ brands and there are plenty of shops which were selling something what looks like a high fashion of Gucci, Balenciaga and many more, and they wanted crazy money for it. The second thing which surprised me was that we found New Balance store which is not very common. You can also find here shops which sell only Kenzo or Versace but mainly older collections. However it doesn’t change anything because the prices are really high like everything in here.

Přijde mi, že pokud by někdo jel do Varů pouze, aby objevoval město, tak mu bohatě budou stačit 3 dny, protože to nejzajímavější je poměrně blízko u sebe a projde se to relativně za chvíli. Kolonády jsou klasika, kterou by si měl splnit snad každý, když sem přijede. Zajímavá je vyhlídka Diana, ze které je nádherný výhled na celé Vary. Nahoru je možné vyjít nebo se přepravit lanovkou. Hádejte, jakou variantu jsme asi zvolili. Lanovka jezdí každých 15 minut a cenově to bylo myslím 150,-kč pro oba tam i zpět, což je v pohodě. Nahoře kromě rozhledny najdete také fotobuňku, která vám vytvoří pohlednici, menší stánek, restauraci a mini zoo, která je super, protože tam je mini prasátko a to je vždycky zážitek, hah.

If you travel to Carlsbad only to explore the city, I think three days are enough because the most interesting places and things to see are very close to each other. Colonnades are something to see for sure.  Interesting is lookout tower Diana from where is a beatiful view at the whole city. You can get on top of it by walking or you can use a cableway, which takes much less time than walking, and that’s what we used. Cableway goes every 15 minutes and costs around 150 CZK for both of us. (adults-return included), I think it’s a fair price. On the top, except of the lookout tower, you can also find a photocell, bistro, restaurant or MiniZoo, where we saw mini pig and thats is always awesome and really cute, hh!